گاز نیتروژن

خرید گاز نیتروژن
خرید گاز نیتروژن
                     

خرید گاز نیتروژن

       

مجموعه ابزار نامی وارد کننده انواع کپسول های گاز خلوص بالا می باشد، که یکی از این کپسول گاز خلوص بالا، گاز نیتروژن است. ما توانسته ایم با کیفیت و قیمت مناسب کپسول گاز خلوص بالا نیتروژن را تهیه و به فروش برسانیم. لازم به ذکر است که ابزار نامی (تهران گاز) تجهیزات جانبی کپسول گاز نیتروژن از جمله رگلاتور گاز نیتروژن را با قیمت مناسب به فروش می رساند.

نیتروژن گازی است بی رنگ، بی بو، بی مزه، غیر سمی، غیر خورنده و غیر قابل اشتعال است. نیتروژن بی اثر است و ایجاد احتراق نمی کند با این حال، این موضوع عامل حمایت از زندگی نیست. گاز نیتروژن بی اثر است به جز هنگامی که برای تشکیل نیتریت با حرارت بسیار بالا با برخی از فلزات ترکیب شده است مانند لیتیوم و منیزیم.همچنین با اکسیژن ترکیب خواهد شد تا اکسید گازنیتروژن تولید کند و با ترکیب گاز هیدروژن در حضور کاتالیزورها، آمونیاک تشکیل خواهد شد.

نیتروژن یا گاز ازت یکی از عناصر شیمیایی در جدول تناوبی است که نماد آن N و عدد اتمی آن 7 است. گاز نیتروژن معمولاً به صورت یک گاز، غیر فلز، دو اتمی بی اثر، بی رنگ، بی مزه و بی بو است که 78% جو زمین را در بر گرفته و عنصر اصلی در بافتهای زنده است. گاز نیتروژن ترکیبات مهمی مانند آمونیاک اسید نیتریک و سیانیدها را شکل می‌دهد. نیتروژن گرید 4 و 5 که از بالاترین میزان خلوص گاز نیتروژن از 99.99% 99.999% برخوردار است به نیتروژن گرید علمی یا آزمایشگاهی معروف است و اغلب برای انجام کارهای خاص تحقیقاتی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

گاز نیتروژن

ناخالصی های این گاز ممکن است شامل کربن دی اکسید، هیدروکربن ها، اکسیژن و رطوبت باشد که مقدار همه آن ها کمتر از 10 ppm است. گاز نیتروژن گرید 5 به عنوان گاز حامل یا گاز پاک کننده در گستره وسیعی از دستگاه های تحلیلی مثل آشکار ساز یونیزاسیون شعله، آشکار ساز هدایت حرارتی، آشکار ساز فوتومتریک شعله و طیف سنجی مادون قرمز استفاده می شود.

کاربرد گاز نیتروژن

مهمترین کاربرد اقتصادی نیتروژن برای ساخت آمونیاک از طریق فرایند هابر (Haber) می‌باشد. گاز آمونیاک ، معمولا برای تولید کود و مواد تقویتی و اسید نیتریک استفاده می‌شود. گاز نیتروژن همچنین بعنوان پر کننده بی‌اثر ، در مخزنهای بزرگ برای نگهداری مایعات قابل انفجار در هنگام ساخت قطعات الکترونیک مانند ترانزیستور ، دیود و مدار یکپارچه و همچنین برای ساخت فلزات ضد زنگ استفاده می‌شود.

  1. گاز N2 همچنین به‌صورت ماده خنک کننده ، برای هم منجمد کردن غذا و هم حمل و نقل آن ، نگهداری اجساد و در بیولوژی برای نگهداری پایدار از نمونه‌های زیستی کاربرد دارد.
  2. نیتروژن های خالص جهت ترکیبات گازی و نیتروژن های فوق خالص جهت استفاده در آزمایشگاه ها کاربرد دارد
  3. گازنیتروژن در ترکیب با هوای مرطوب، تولید اسید سیتریک می کند که موجب پوسیدگی شدید فلزات می شود.
  4. گاز نیتروژن در مقادیر زیاد در صنایع شیمیایی برای پوشاندن، تمیزکاری و انتقال فشار مواد شیمیایی قابل اشتعال استفاده می شود.
  5. نیتروژن خلوص بالا در مقادیر زیاد توسط صنعت نیمه هادی به عنوان گاز خالص یا حامل و همچنین برای تجهیزات پوشش مانند کوره ها در هنگام تولید استفاده میشود.
  6. نیتروژن در کروماتوگرافی گازی بعنوام گاز حامل استفاده میشود.
  7. گاز Nitrogenخالص بعنوان گاز صفر یا زیرو برای ابزارهای تحلیلی یا آنالیز استفاده میشود.
  8. گاز نیتروژن معمولا به عنوان یک گاز تعادل یا بالانس در مخلوطهای گازی استفاده می شود.
  9. نیتروژن در صنعت الکترونیک برای نفوذ راکتورهای اپیتاکسال استفاده می شود.
  10. نیتروژن خالص یامخلوط با دی اکسید کربن برای بسته بندی محیطی اصلاح شده (MAP) مواد غذایی استفاده می شود.
  11. نیتروژن در فرآیند هابر-بوش برای تولید آمونیاک مورد استفاده قرار میگیرد.
  12. از نیتروژن برای پر کردن تایرها برای کاهش سایش و محدود کردن خطرات ناشی از ضربه استفاده مینمایند.
  13. استفاده از نیتروژن بعنوان ماده خنک کننده برای انجماد مواد غذائی و حمل و نقل آن
  14. استفاده از نیتروژن در نگهداری اجساد و سلولهای تناسلی ( اسپرم و تخمک )
  15. استفاده از نیتروژن در نگهداری پایدار از نمونه‌های زیستی در بیولوژی
  16. استفاده از نیتروژن بعنوان گاز حامل در دستگاه کروماتوگراف گازی و مایع
  17. استفاده از نیتروژن در دستگاه های آنالیز و شناسائی مواد
  18. استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودروها
  19. استفاده از نیتروژن در شستشوی خطوط انتقال گاز

مشخصات فنی گاز نیتروژن

گاز نیتروژن آزمایشگاهی با خلوص 99.999% و 99.9999% و گرید 5 و 6 می باشد. شارژ گاز نیتروژن این گاز150 الی 200 بار می باشد و در سیلندرهای 10 لیتری و 20 لیتری و 40 لیتری و 50 لیتری شارژ می شود.

انواع خلوص گاز نیتروژن

گاز نیتروژن با خلوص متفاوتی قابل عرضه میباشد
گازنیتروژن صنعتی با خلوص حدود 99.99%
گازنیتروژن گرید 5 با خلوص 99.999%
گازنیتروژن گرید 5.5 با خلوص99.9995%
گازنیتروژن گرید 6 با خلوص 99.9999%

فروش گاز نیتروژن

برای خرید کپسول گاز نیتروژن و تجهیزات آن بهمراه مشاوره قبل از خرید، می توانید از طریق شماره های تماس با کارشناس فروش مجموه تهران گاز، ارتباط برقرار نمایید.

خرید سیلندر نیتروژن

خرید کپسول گاز نیتروژن

گاز نیتروژن معمولا در سیلندرهای 2،5،10،20،40 و 50 لیتری و فشار 150 تا 200 بار به فروش می رسد.
نیتروژن وارداتی در سیلندرهای 50 لیتری به فروش می رسد .
گازنیتروژن در مخازن کوچکی که به فلاسک و یا دوئر معروف می باشند به فروش میرسد.
گازنیتروژن با خلوص گرید 6 ، گرید 5.5 و  گرید 5 به فروش می رسد.

مشخصات کپسول نیتروژن

سیلندر نیتروژن به رنگ بدنه طوسی و گلوئی مشکی می باشد.

سیلندر گاز نیتروژن بدلیل خنثی و بی اثر بودن دارای شیر راست گرد می باشد .

خواص گاز نیتروژن

کودهای نیتراتی شسته شده، منبع اصلی آلودگی رودها و آبهای زیر زمینی است. سیانو (-CN) حاوی ترکیباتی است که (بی‌نهایت سمی) بوده و برای حیوانات و همه پستانداران کشنده است.
این ترکیبات معمولاً باعث عمل غنی سازی N-15 لایه زیرین و تخلیه محصول می‌شود. البته این فرایند سریع اغلب مقادیری از آمونیام و نیترات نیز در بر دارد، زیرا آمونیوم بصورت ترجیحی به وسیله سایبان جو نیترات، نکهداری می‌شود.
خاک نیتراتی نسبت به خاک آمونیومی، توسط ریشه درختان بهتر جذب و ترکیب می‌شود.

رابطه گاز Nitrogen و موجودات زنده

همان طور که قبل تر گفته شد، عنصر نیتروژن در هرجا که موجود زنده باشد وجود دارد، مانند گیاهان و حیوانات و انسان ها. شکل اولیه¬ ی آن، در آمینو اسید ها است که سازنده ی ساختمان پروتئین ها می باشند. هم چنین پایه ای برای انتقال دهنده های عصبی می باشد. این عنصر مورد نیاز حیات گیاهان و رنگدانه و کلروفیل می باشد. این چیزی است که به گیاهان اجازه می دهد تا نور خورشید را تبدیل به انرژی کنند. این عنصر در ریشه، برگ و دانه های گیاهان موجود می باشد. در واقع گیاهان نیتروژن موجود در اتمسفر را نمی گیرند.

نگهداری استاندارد گاز نیتروژن:

اگر در موتور اتومبیل فقط اکسیژن خالص وارد نماییم با اولین استارت موتور منفجر می شود. نیتروژن در اغلب فرآیندهای احتراق و سوخت و ساز به عنوان گاز بی اثر وارد راکتور شده و نقش کنترل کننده را در این گونه واکنش ها به عهده می گیرد که نقشی بسیار حیاتی است.

دیگر خواص گاز نیتروژن:

حدود ۷۸٪ حجم گازهای اتمسفر زمین از گازی بی بو، بی رنگ و نسبتاً بی اثر به نام نیتروژن تشکیل شده است. این گاز که در واکنش های کمی شرکت می نماید، به ظاهر بی اثر و بدون استفاده است. ولی اهمیت آن موقعی برای ما آشکار می شود که اکسیژن خالص را تنفس کنیم در این حالت ریه های ما سوخته و از بین می روند.

چطور نیتروژن مایع را تخلیه کنیم؟

هرگز نیتروژن مایع را در مکان های بسته یا مکان هایی که افراد دیگر ممکن است وارد شوند تخلیه نکنید. تخلیه نیتروژن باید در فضای بیرون و در یک مکان امن صورت گیرد. نیتروژن مایع  را به آرامی روی زمین شنی یا زمین لخت جایی که بتواند بدون ایجاد خطر تبخیر شود، بریزید. نیتروژن مایع را روی پیاده رو و کف خیابان نریزید.

موارد کاربرد نیتروژن مایع چیست؟

خرید نیتروژن مایع که نقطه جوش آن 196- درجه سانتیگراد می باشد، برای کارهای متنوعی مانند سرد کننده های کامپیوترها، در صنعت دارو برای از بین بردن پوست ناخواسته، زگیل، سلول های پیش سرطانی، نگهداری اسپرم و نمونه های پزشکی و کرایوتراپی جایی که دانشمندان روی تاثیر دماهای خیلی سرد بر مواد و اندام ها مطالعه می کنند، استفاده می گردد.

آیا نیتروژن یا ازت مایع می تواند منفجر شود؟

قرار دادن نیتروژن مایع یا یخ خشک درون یک محفظه یا مخزن مهر و موم شده و رها ساختن آن در دمای اتاق، به یک انفجار منجر می شود. گاز منبسط می شود تا جایی که اگر به اندازه کافی گرم شود مخزن خود را منفجر می نماید. به همین دلیل است که خنک سازی چیزی عموما به انفجار آن منجر نمی شود.

کاربرد گاز نیتروژن

  • صنایع کشاورزی
  • پردازش شیمیایی
  • پتروشیمی
  • ساخت و ساز
  • الکترونیک، بسته بندی، مونتاژ و تست
  • انرژی و بیو انرژی
  • تولید نفت و گاز
  • غذا و نوشیدنی
  • شیشه و مواد معدنی
  • پر کردن بالن
  • پزشکی
  • فولاد
  • داروسازی و بیو تکنولوژی
  • لاستیک و پلاستیک
  • هوا فضا و خودرو
  • پنوماتیک
  • تولید بستنی
  • نیتروژن برای لاستیک خودرو
  • انرژی های تجدید پذیر
  • محیط زیست
  • تیراندازی
  • اطفاء حریق یا خاموش کردن آتش

موارد استفاده نیتروژن مایع در صنعت :

از دیگر نیازهای مهم نیتروژن و ازت مایع در مصارف صنعتی که موارد بسایری را شامل میشود ، می توان به استفاده از این مایع ها به صورت متداولی در محیط های آزمایشگاهی و برودت شناسی اشاره کرد. یک تانک ازت مایع برای نگه داشتن هر چیزی به صورت منجمد برای یک مدت طولانی، یا به طور کلی به عنوان یک انتقال دهنده برای ازت مایع، می تواند بسیار مفید باشد. شما هم چنین می توانید انتظار دیدن مخزن ازت مایع در بیمارستان ها را داشته باشید.

نیتروژن مایع خطرناک است؟

نیتروژن مایع به دلیل تبخیر حتی در چند لیتر باعث افزایش درصد نیتروژن هوا و در نتیجه کاهش اکسیژن خواهد شد بدین منظور توصیه می شود از نیتروژن مایع در فضاهای بسته استفاده نشود، که استفاده در فضای بسته به این صورت می تواند موجب سردرد، بیهوشی و یا حتی مرگ گردد.و از دیگر خطرات احتمالی که باید به آن آگاه بود تماس با نیتروژن مایع است که باعث سوختگی شدیدی شده و میتواند موجب از کار افتادن اعضا و یا حتی از دست دادن جان افراد شود و موجب مرگ فرد گردد.

خرید و قیمت گاز نیتروژن

جهت خرید و استعلام قیمت گاز نیتروژن را با مجموعه ابزار نامی (تهران گاز ) تماس بگذارید.

متعلقات مورد نیاز نیتروژن

برای استفاده از گاز نیتروژن پر شده در سیلندر باید از متعلقات مورد نیاز استفاده نمود که بتوان در خروجی مناسب از آن بهرهمند شوید.

این متعلقات می تواند شامل برخی از محصولات زیر باشد.

  • مانومتر نیتروژن : این دستگاه یک فشار شکن که بروی کپسول بسته میشود تا از تنظیم نمودن میزان خروجی استفاده شود.
  • شیر کپسول : یک وسیله که بروی سیلندر از واجبات است بسته خواهد شد و در باز و بسته نمودن خروجی عمل خواهد نمود.

ویدیو نیتروژن در برابر هوا داخل لاستیک

پرینت صفحه
021-66757125