گاز هیدروژن

فروش گاز هیدروژن
فروش گاز هیدروژن
                     

فروش گاز هیدروژن

       

ابزار نامی (تهران گاز) وارد کننده انواع کپسول های گاز خلوص بالا می باشد، که یکی از این کپسول های گاز خلوص بالا گاز هیدروژن است. ما توانسته ایم با کیفیت و قیمت مناسب کپسول های گاز خلوص بالا هیدروژن را تهیه و به فروش برسانیم. گاز هیدروژن معمولا در کپسول های 20 و 40 و 50 و 80 لیتری و فشار150 و 200 بار به فروش می رسد. هیدروژن وارداتی در سیلندرهای 50 لیتری به فروش می رسد. لازم به ذکر است برای مراکزی که حجم بالائی از گاز هیدروژن را مصرف دارند هیدروژن در مخازن مخصوصی که تیوپ تریلر نامیده می شود حمل می گردد.

مجموعه تهران گاز در زمینه اکثر گازها به دلیل تخصص فروشندگان این مجموعه فعالیت دارد اعم از گاز عمومی همچون گاز آمونیاک تا ترکیب هیدروژن با سایر گازها در حدد ppm.

گاز هیدروژن با خلوص  گرید 6 ، گرید 5.5 و  گرید 5 به فروش میرسد.

گاز هیدروژن

هنری کاوندیش “فیزیکدان انگلیسی” در سال 1776 برای اولین بار این عنصر را به عنوان یک ماده مستقل شناخت و نام هیدروژن توسط آنتونی لاوازیه “دانشمند فرانسوی” برای این عنصر انتخاب شد. گاز هیدروژن سبکترین عنصر شیمیایی در جدول تناوبی است که با حرف H و عدد اتمی 1 نشان داده شده است. وزن اتمی این عنصر 1.00794 gr/mol است. در شرایط فشار و دمای استاندارد ، هیدروژن یک گاز دو اتمی ،بدون رنگ و بو ،غیر فلز و دارای خاصیت شعله وری فوق العاده بالاست.

گاز میکس هیدروژن با گاز اکسیژن درجه حرارت شعله آن به حدود 2834 درجه سانتیگراد می رسد. معمولا گاز میکس هیدروژن و آرگون بعنوان یک گاز محافظ در جوشکاری تیگ و پلاسما استفاده می شود معمولا این گاز میکس هیدروژن در درجه اول برای جوشکاری فولادهای ضد زنگ آستینتی و برخی از آلیاژهای نیکل استفاده می شود.همچنین از میکس هیدروژن و آرگون در برش پلاسما جهت برش فلزات آلومینیوم و استیل استفاده می شود..

روش های تولید گاز هیدروژن

تولید گاز هیدروژن در اثر واکنش اسیدهای قوی با فلزاتی مثل روی
تولید گازهیدروژن در نتیجه ی عبور بخار آب از روی کربن داغ
تولید هیدروژن بر اثر تجزیه هیدروکربن ها بوسیله ی حرارت
تولید هیدروژن در نتیجه ی واکنش سدیم هیدرواکسید یا پتاسیم هیدرواکسید بر آلومینیوم
تولید هیدروژن در اثر الکترولیز آب

کاربردهای گاز هیدروژن

گاز هیدروژن خلوص بالا به طور گسترده در صنایع الکترونیک بعنوان عامل کاهش دهنده و گاز حامل استفاده میشود. هیدروژن در کروماتوگرافی گازی برای گاز حامل. گاز هیدروژن در جوشکاری و برش فلزات نیز کاربرد دارد.

هیدروژن در مقادیر بالا برای هیدروژنه شدن روغنهای گیاهی و حیوانی برای تولید مارگارین و سایر چربی ها، آبرسانی به فرآورده های نفتی و هیدروزسولفوراسیون برای حذف گوگرد از سوخت. هیدروژن در فرآیندهای پتروشیمی برای هیدرو دی الکیل کردن، هیدرو دی سولفوریزاسیون و هیدرولیز کردن مورد استفاده قرار میگیرد. گازهیدروژن به طور وسیع در صنایع فلزی بدلیل توانایی آن در کاهش اکسیدهای فلزی و جلوگیری از آن استفاده میشود. گازهیدروژن برای احتراق نیز مورد استفاده قرار میگیرد. هیدروژن در صنعت شیشه برای تامین سوخت مشعل اکسیژن هیدروژن جهت شیشه های کوارتز بکار میرود.

مکان های مورد استفاده هیدروژن

  1. استفاده از هیدروژن در تولید اسید هیدروکلریدریک
  2. استفاده از Hydrogen Gas در جوشکاری
  3. استفاده از هیدروژن در سوخت موشک
  4. استفاده از هیدروژن در احیاء سنگ معدن فلزی
  5. استفاده از هیدروژن در تحقیقات سرماشناسی مانند مطالعات ابررسانایی
  6. استفاده از هیدروژن بعنوان خنک کننده ژنراتورها در نیروگاه های برق ( بدلیل ظرفیت گرمائی بسیار بالا )
  7. استفاده از هیدروژن خالص یا مخلوط هیدروژن و گاز نیتروژن برای شناسایی نشتیهای ریز و سوراخهای بسیار کوچک در نیروگاهها، صنایع شیمیایی، هوافضا، خودروسازی و مخابرات
  8. استفاده ازهیدروژن در بسته بندی مواد غذائی ( بکمک این گاز می توان بسته بندی مواد غذائی را از نظر نشتی و سوراخ آزمود و همچنین از اکسید شدن مواد خوراکی هم پیشگیری کرد )
  9. استفاده از هیدروژن در دستگا های آنالیز بویژه در دتکتور FID دستگاه کروماتوگرافی گازی GC

فروش گاز هیدروژن

ابزار نامی (تهران گاز) وارد کننده انواع کپسول های گاز خلوص بالا می باشد، که یکی از این کپسول های گاز خلوص بالا گاز هیدروژن است. ما توانسته ایم با کیفیت و قیمت مناسب کپسول های گاز خلوص بالا هیدروژن را تهیه و به فروش برسانیم. لازم به ذکر است که مجموعه ابزار نامی (تهران گاز) تجهیزات جانبی کپسول های گاز هیدروژن از جمله رگلاتور هیدروژن را با قیمت مناسب به فروش می رساند. برای خرید کپسول های گاز هیدروژن و تجهیزات آن می توانید از طریق  تماس با کارشناس فروش اقدام نمایید.

گاز H معمولا در کپسول های 20و40و50و80 لیتری و فشار150و 200 بار به فروش می رسد.
گاز هیدروژن وارداتی در سیلندرهای 50 لیتری به فروش می رسد .
لازم به ذکر است برای مراکزی که حجم بالایی از هیدروژن را مصرف دارند، هیدروژن در مخازن مخصوصی که تیوپ تریلر نامیده می شود حمل می گردد.
گاز هیدروژن با خلوص  گرید 6 ،  گرید 5.5 و  گرید 5 به فروش می رسد

سیلندر هیدروژن بدلیل آتش زا و خطرناک بودن یکپارچه قرمز رنگ می باشند.
کپسول هیدروژن بدلیل آتش زا بودن دارای شیر چپ گرد می باشد .

نگهداری استاندارد هیدروژن

مخازن نگهداری هیدروژن خلوص بالا باید در مکانی خنک و همچنین دارای تهویه مناسب و بدور از هرگونه مواد قلیایی و اسید قرار گیرد.
سیلندر گاز هیدروژن حتما باید دارای کلاهک باشد و در محل خود ثابت شوند.
دمای خود احتراقی هیدروژن 399 یا 400 درجه می باشد.

انواع خلوص گاز Hydrogen

  • گازهیدروژن با خلوص متفاوتی قابل عرضه میباشد
  • گازهیدروژن صنعتی با خلوص حدود 99.99%
  • هیدروژن گرید 5 با خلوص 99.999%
  • هیدروژن گرید 5.5 با خلوص99.9995%
  • هیدروژن گرید 6 با خلوص 99.9999%

ترکیبات گاز هیدروژن

گاز هیدروژن سبک‌ترین گازها با اکثر عناصر ترکیب شده و ترکیبات مختلف را بوجود می‌آورد. هیدروژن دارای عدد الکترونگاتیویته 2.2 است، پس هیدروژن هنگامی ترکیبات را می‌سازد که عناصر غیر فلزی‌تر و عناصر فلزی‌تری وجود داشته باشند. در این حالت (غیر فلزی) تشکیل دهنده‌ها هیدریدها نامیده می‌شوند که هیدروژن یا بصورت یونهای H- یا بصورت حل شده در عنصر دیگر وجود خواهد داشت (مانند هیدرید پالادیوم). در حالت دوم (ترکیب با فلز) هیدروژن تمایل برای تشکیل پیوند کووالانسی دارد، چون یونهای+ Hبصورت یک اتم عریان فاقد الکترون در می‌آیند، بنابراین تمایل شدیدی به جذب الکترونها به سمت خود دارند.

گروههای دیگر آنیونهای نیتروژن ، آزیدین‌ها (N3-) هستند، که خطی بوده و نسبت به دی اکسید کربن ایزو الکتریک هستند. مولکول دیگر با ساختار مشابه، مونوکسید دی نیتروژن N2O یا گاز خنده است، و یکی از اکسیدهای گوناگون بوده و برجسته تر از مونوکسید نیتروژن (NO) و دی اکسید نیتروژن (گاز n2o) است، که هر دوی آنها الکترون غیر زوج دارند. که دومی تمایلی را به دوپارشدن نشان داده و از اجزای تشکیل دهنده هوای آلوده است.

کاربردهای گاز نیتروژن

مهم‌ترین کاربرد اقتصادی گاز نیتروژن برای ساخت آمونیاک از طریق فرایند هابر (Haber) است. آمونیاک معمولاً برای تولید کود و مواد تقویتی و اسید نیتریک استفاده می‌شود. گاز نیتروژن همچنین به‌عنوان پرکننده بی اثر، در مخزنهای بزرگ برای نگهداری مایعات قابل انفجار، در هنگام ساخت قطعات الکترونیک مانند ترانزیستور، دیود و مدار یکپارچه و همچنین برای ساخت فلزات ضد زنگ استفاده می‌شود. نیتروژنهمچنین به صورت ماده خنک کننده، برای هم منجمد کردن غذا و هم ترابری آن، نگهداری اجساد و یاخته‌های تناسلی (اسپرم و تخم مرغ)، و در زیست‌شناسی برای نگهداری پایدار از نمونه‌های زیستی کاربرد دارد.

سید نیتریک به عنوان ماده اکسید کننده در مایع سوخت موشک‌ها استفاده می‌شود. هیدرازین و مشتقات آن نیز در سوخت موشک‌ها بکار می‌روند. نیتروژن اغلب در سرمازاها (Cryogens)، به صورت مایع) معمولاً( LN2 استفاده می‌شود. نیتروژن مایع با عمل تقطیر هوا به دست می‌آید. در فشار جو، نیتروژن در دمای -195.8 درجه سانتیگراد (-320.4 درجه فارنهایت) مایع می‌شود.

1. پر نمودن باد لاستیک ها در خودروهای سواری:
امروزه از گاز نیتروژن به جای هوا در لاستیک خودروهای سواری استفاده می شود که به تنهایی می تواند باعث: افرایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، افزایش دوام رینگ و.. شود، همچنین با استفاده از گاز نیتروژن دیگر نیازی به چک نمودن وضعیت باد لاستیک ها تا چند ماه نمی باشد.

کاربرد نیتروژن در خشک نمودن حلال اضافی

خشک نمودن حلال اضافی از مهم ترین کاربرد های گاز نیتروژن در صنعت است و این روش تنها در تحقیقات استفاده می شود.

کاربرد نیتروژن در صنایع دارویی

شرکت های داروئی یکی از فعال ترین شرکت هایی می باشند که به مقدار زیادی گاز نیتروژن تصفیه شده، در ترکیب و ذخیره سازی ترکیبات درجه بندی شده پزشکی نیاز دارند و این عنصر برای آن ها یک عنصر حیاتی و ضروری است.

کاربرد نیتروژن در صنایع غذایی

گاز نیتروژن یکی از گاز های موثر در فرایند بسته بندی مواد غذایی می باشد و می تواند به جابه‌جایی هوا در بسته بندی مواد غذایی کمک کند. (جابه‌جایی هوا باعث حذف نمودن اکسیژن از بسته بندی و همچنین کاهش روند فساد مواد غذایی را در پی دارد.)

پرینت صفحه
021-66757125