گاز اتیلن

گاز اتیلن
گاز اتیلن
                     

گاز اتیلن

       

گاز اتیلن

گاز اتیلن (C2H4) ترکیبی از گازی آلی است که ساده‌ترین ساختار شیمیایی آلکن را دارند (آلکن‌ها حاوی پیوند دوگانه کربن-کربن هستند). گاز اتیلن تجاری‌ترین ترکیب آلی است که در جهان تولید و در بسیاری از کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود. اتیلن همچنین گاز هورمون گیاهی است.

گاز اتیلن

گاز اتیلن اولین عضو از خانواده ی آلکین هاست که نام آیوپاک آن اتن می باشد و دارای فرمول شیمیائی C2H4 می باشد که در آن دو اتم کربن با یک پیوند دوگانه به هم متصل می باشند لذا ساده ترین هیدروکربن غیر اشباع هم به شمار می آید. گاز Ethylene می تواند در دماهای خاصی به شکل جامد یا مایع هم وجود داشته باشد اما اغلب بصورت گاز است . گاز اتیلن بی رنگ است و دارای بوئی شیرین شبیه به اتر می باشد.

خرید ، فروش گاز اتیلن

گاز اتیلن با توجه به اینکه 100% وارداتی می باشد،در کپسول های 50و 80 لیتری و بر اساس کیلوگرم به فروش می رسد.

این گاز با خلوص 9. 99% ( گرید 3) و خلوص 99.5% (گرید 2.5) برای کارهای آزمایشگاهی و صنعتی به مشتریان عرضه می شود

شارژ گاز اتیلن

شارژ سیلندر گاز اکسیژن در وزن های 2، 5 و 10 و 20 و 40 و 50 لیتری گاز اکسیژن هم در گرید صنعتی و هم در گرید آزمایشگاهی در مجموعه ابزار نامی در اسراع وقت انجام میگیرد.با نازل ترین قیمت ها و خالص ترین گاز اکسیژن موجود.

گاز اتیلن خلوص بالا

گاز اتیلن آزمایشگاهی معمولا در آزمایشگاه های تحقیقاتی و یا به عنوان گاز کالیبراسیون استفاده می شود. خلوص گازاتیلن آزمایشگاهی به دلیل حذف تاثیر ناخالصی ها و عوامل ناخواسته در تحقیقات و کارهای آزمایشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است و اغلب نیاز به خلوص بالای گاز Ethylene در این شرایط وجود دارد. گاز Ethylene آزمایشگاهی خلوص بالا توسط شرکت های آمریکایی air liquid و air product تولید شده و در کپسول های 50 و80 لیتری وارد ایران می شود

اتیلن با خلوص دلخواه

در بسیاری از صنایع گوناگون از گاز اتیلن استفاده میگردد. به همین دلیل در بساری موارد کاربرد گاز های صنعتی باید در گرید های مختلف عرضه شود وبه همین علت ابزار نامی با توجه به خواسته مشتری میتواند گرید های گاز های خودرا متغیر نمایید تا رضایت مشتریان خودرا جلب نمایید .

گاز ترکیبی،کالیبراسیون،میکس اتیلن

همان طور که گفته شد گاز اتیلن در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد به همین دلیل با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز دنیا خواسته گاز Ethylene نیز زیاد میگردد.در راستای هین امر گازاتیلن نیز با گاز دیگری برای مثال اکسیژن ،هلیوم،هیدروژن ،و غیره…..ترکیب میشود که به آن کالیبراسیون یا میکس گاز اتیلن گفته میشود.

شارژ سیلندر گاز اتیلن

مشخصات کپسول اتیلن

سیلندر گاز اتیلن بدلیل آتش زا و خطرناک بودن می بایست یکپارچه قرمز رنگ باشند.
سیلندر اتیلن بدلیل آتش زا بودن دارای شیر چپ گرد می باشند
.کپسول گاز اتیلن بیشتر از کشورهای ایران ،چین ،روسیه تهیه میگردد. مجموعه ابزار نامی (تهران گاز )کپسول گاز نیتروژن را با انواع شیر های معتبر و استاندارد ایران شیر،کسولد ترک،شیر ژاپنی و… عرضه وبه دست شما مشتریان عزیز میرساند .

مانومتر گاز اتیلن

در فروشگاه ابزار نامی(تهران گاز) مانومتر اتیلن با برندهای معتبر دنیا از جمله هریس آمریکا،کسولد ترک،مانومتر متان چینی جنس مرغوب و برندهای گوناگون عرضه میشود.

مرکز خرید گاز اتیلن

ابزار نامی-تهران گاز ارائه دهنده انواع گازهای صنعتی،پزشکی و آزمایشگاهی با خلوص و کیفیت بسیار بالا.

کاربردهای اتیلن

گاز اتیلن ماده اولیه مهم برای تولید بسیاری از ترکیبات آلی پر مصرف در صنعت بشمار می رود. گاز اتیلن به صورت گسترده در صنعت پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. اتیلن با پلیمریزه شدن، پلی اتیلن را تولید می کند که یک پلاستیک بسیار مهم است. با تکرار شدن، پیش ماده پلی وینیل کلرید (PVC) را تولید می کند. با ترکیب شدن، بنزن ، اتیل بنزن ایجاد می کند که ماده اصلی پلی استر می باشد.اتیلن ، نوعی هورمون گیاهی است که باعث رسیدن میوه ها ،
استفاده از اتیلن جهت ترکیب با بنزن و تولید اتیل بنزن ( ماده اصلی پلی استر )
استفاده از اتیلن بعنوان یک هورمون گیاهی در صنعت کشاورزی جهت رسیدن میوه ها ، باز شدن شکوفه ها و گل ها

نحوه تولید گاز اتیلن

در روش اول گاز اتیلن در صنایع پتروشیمی با روش کراکینگ با بخار آب تولید می شود. در این فرآیند هیدروکربنهای گازی و محلولهای سبک هیدروکربن حاصل از نفت به مدت بسیار کوتاه حرارت داده می شوند تا هیدروکربنهای بزرگ به هیدروکربنهای کوچک شکسته شده، هیدروکربنهای اشباع با از دست دادن هیدروژن به هیدروکربنهای غیر اشباع تبدیل می شوند.محصول این واکنش مخلوطی از انواع هیدروکربنهاست که گاز Ethylene عمده ترین آن می باشد.

گاز اتیلن در میوه ها

یا این اتیلن که توسط میوه تولید می‌شود برای انسان مضر است؟

گاز اتیلن در غلظت کم برای انسان مضر نیست و اثر نامطلوب بر میوه‌ها ندارد بلکه باعث رسیدن و خوش طعم شدن آن می‌شود. توضیح اینکه غلظت زیاد اتیلن برای انسان ضرر دارد و در نسبت‌های خیلی بالاتر از مقداری که میوه‌ها را تولید می‌کنند، در هوا قابل اشتعال و انفجار است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید : گاز کلر

خلاص اتیلن به صورت طبیعی در طبیعت موجود است و به عنوان هورمون گیاهی و یا مرگ شناخته می شود که باعث رسیدن میوه و یا زرد شدن برگ درختان می گردد. به همین دلیل از این گازدر رسیدن میوه ها در زمان مورد نیاز استفاده می گردد.ه

کاربردهای گاز اتیلن خواص گاز اتیلن:

اتیلن به صورت بی رنگ با بوی شیرین ملایم است.
نقطه جوش: 169- درجه سانتیگراد
نقطه جوش: 104- درجه سانتیگراد
قابل اشتعال و آتش زا
جزو موادی است که به شدت امکان تغییرات شیمیایی دارد.

فرمول

اتیلن دارای فرمول است:
C2H4
یا
H2C = CH2

گاز C2H4 چیست و چگونه استفاده می شود؟

اتیلن از صنایع تولیدی استفاده زیادی می کند. اتیلن (C2H4) به طور طبیعی در محصولات تولید می شود.معمولا برای کمک به فرایند رسیدن بسیاری از میوه های معمول (مانند موز، کویو) استفاده می شود.با این حال، این نیز نگرانی برای دستگیره های تولید است.زیرا قرار گرفتن در معرض مواد تولیدی حساس به اتیلن می تواند اثرات مضر برای آن محصولات تولید کند.

سبز کردن میوه با اتیلن

اتیلن را می توان برای مرکبات و دیگر محصولات زراعی (به عنوان مثال، آناناس) استفاده کرد.برای این میوه های خاص، اتیلن فقط ظاهر خود را تغییر می دهد.در فرآیند رسیدن به آنها کمک نمی کند. گاز Ethylene برای حذف کلروفیل بیش از حد (رنگ سبز) کار می کند تا رنگ زیر را پنهان کند.در مورد پرتقال، اگر قبل از برداشت بر روی درخت نگه داشته شود; آن را به صورت خود سبز رنگ می کند و هنگام برداشت, پوست رنگ نارنجی است.با این حال، اگر پرورش دهندگان در اوایل آنها را به بازار برسانند; می توانند گازاتیلن را به میوه برداشت کنند; تا سبز باقیمانده را از پوست برداشته و سبب تولید محصول قابل فروش شوند.شما این روند را قبل از پشت صحنه ها در Cuties مشاهده کرده اید.

علم مواد غذایی: اتیلن

ایا یک سیب بد واقعا دسته را خراب می کند؟ به عنوان یک حقیقت، بله.و همینطور ممکن است برای موز، کاندولیزا و تعدادی از دیگر میوه ها و سبزیجات نیز گفته شود.این همه به دلیل هورمون گیاهی به نام اتیلن است.

اتیلن یک هورمون طبیعی گیاهی است که به شکل گاز منتشر می شود.این باعث می شود که سلول ها تخریب شوند.میوه به نوبه خود نرم تر و شیرین تر، برگ ها به پایین، و دانه ها و یا جوانه به جوانه.در حالی که برخی از میوه ها و سبزیجات تولید کننده اتیلن بالا هستند، دیگران به آن حساس هستند.

شما می توانید از این دانش برای گسترش زندگی محصولات خود; با استفاده از موارد خاص جداگانه در کاسه میوه یا یخچال و فریزر استفاده کنید. اتیلن به همین دلیل است که شما نباید پیاز و سیب زمینی را با هم مخلوط کنید.

گاز اتیلن میوه

استفاده از گاز در میوه موجب نگهداری یا رسیدن میوه ها می باشد. گاز اتیلن میوه توسط مجموعه تهران گاز درون سیلندر با درخواست مشتری شارژ خواهد شد. فروش اتیلن برای میوه های متواند در رسیدن و حفظ آنان کمک نماید.

در خصوص استفاده اتیلن در میوه ها باید اطلاعات لازم را داشته باشید. هر میوه با توجه به میزان گاز مورد نیاز و تاثیر گذاری متفاوت است.

برخی از میوه ها خود قابلیت آزاد سازی گاز دارند ، از این سو قرار دادن میوه ها در کنار یکدیگر باعث خراب شدن برخی از آنان خواهد شد.

پرینت صفحه
021-66757125