مرکز تهیه گاز هلیوم

مرکز تهیه گاز هلیوم
مرکز تهیه گاز هلیوم
                     

مرکز تهیه گاز هلیوم

       

گاز هلیوم

ابزار نامی (تهران گاز) وارد کننده گاز هلیوم گرید 5 و گرید 6 و گاز هلیوم برای بادکنک در برندهای ایر پروداکت، ایر لیکویید، لینده. و دیگر شرکت های تولید کننده گاز هلیوم در جهان با گرید های صنعتی و طبی. در زمان خرید گاز هلیوم به میزان فشار موجود در سیلندر آگاه باشید و از فروشنده این موضوع را جویا شوید. گاز هلیم در کپسول 10 لیتری و 50 لیتری قابل شارژ می باشد. کپسول هلیوم یکبارمصرف یکی دیگر از محصولات حاوی این گاز می باشد که قادر به شارژ نیست و پس از اتمام سیلندر دور انداخته خواهد شد.

علاوه بر استفاده از هلیوم در جشن ها جهت تزئین آرایی توسط بادکنک های متفاوت، از این گاز جهت تغییر صدا و بالن ها مورد استفاده قرار میگیرد. بالن هایی که در جشنواره و نمایشگاه ها مشاهده می کنید توسط این گاز به هوا خواهد رفت. در خصوص تغییر صدا دو گاز اینکار را انجام خواهند داد. گاز هلیوم برای بم (کلفت) کردن صدا و از گاز sf6 برای زیر (نازک) کردن صدا استفاده میشود.

نکات مهم در خرید و استفاده از کپسول گاز هلیوم

خلوص گاز هلیوم : خلوص گاز باید حداقل گرید 5 و کپسول دارای گواهی نامه معتبر باشد.

فشار گاز هلیوم : فشار کپسول 50 لبتری در تابستان حداقل 200 تا 210 بار بسته به دمای هوا و در زمستان حداقل 190 بار به بالا.

کپسول گازهلیوم : باید سال ساخت روز مثلا 2108 باشد یا دارای تست هیدرواستاتیک و بدون زنگ زدگی و به رنگ قهوه ای باشد.

هلیوم دومین عنصر فراوان در جهان بعد از گاز هیدروژن می باشد که در خورشید هر یک ثانیه 700 میلیون تن هیدروژن به هلیوم تبدیل می شود با این حال جو زمین شامل مقادیر بسیار کم این گاز می باشد نزدیک به 0.0005 % اما در میادین گازی از 0.3 %تا 7% یافت می شود که جهت استخراج صرفه اقتصادی دارد.

کاربرد گاز هلیوم

  • گاز هلیوم در جوشکاری
  • هلیوم در صنعت پزشکی
  • گاز هلیم در صنعت فولاد
  • گازهلیوم در صنعت پتروشیمی
  • گازهلیوم در صنعت نفت
  • هلیوم در صنایع آزمایشگاهی
  • هلیوم در صنعت هوانوردی
  • هلیوم در غواصی
  • هلیوم در هوا فضا
  • هلیوم در داروسازی
  • هلیوم در صنایع ایمنی
  • هلیوم در سرما شناسی
  • هلیوم در نشت یابی
  • هلیوم در پزشکی
  • هلیوم در آزمایشگاه
  • هلیوم در برش کاری
  • هلیوم در غواصی

چگونه بادکنک گاز هلیومی بسازیم

بادکنک‌های رنگی؛ علی‌الخصوص آن‌ها که به آسمان می‌روند و اوج می‌گیرند؛ تقریباً دل هرکسی را به دست می‌آورند؛ اما این بادکنک‌های گاز هلیومی تقریباً گران‌قیمت هستند و بسیاری به دنبال کشف این موضوع هستند که آیا می‌توان آن‌ها را در خانه ساخت یا خیر؛ و این مقاله هم به دنبال یافتن پاسخی برای همین پرسش تهیه و تدوین شده است.

هلیوم گازی است غیر سمی؛ که خانه‌ی دوم از جدول مندلیف را به اشغال خود درآورده است. این گاز بی‌رنگ و بی‌بو است و به‌علاوه از گاز co2 و اکسیژن به طرز قابل‌توجهی سبک‌تر است.

استفاده از گاز گران قیمت هلیوم برای به پرواز درآوردن بالون‌ها به‌عنوان یک ورزش. ورزش قدیمی و شادی‌آور بالن سواری و به بیانی پرواز هیجان‌انگیز بالون‌ها. شاید یکی از مهم‌ترین علت‌ها پرهزینه درآمدن این ورزش به سبب قیمت گاز هلیوم بالا بودن است.

این ورزش معمولاً با مسافتی که بالون سواران می‌پیمایند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد (هر فردی که مسافت بیشتری طی کند برنده است) و درنتیجه هر مسابقه دو تا سه روز به طول خواهد انجامید.

برخلاف بالون‌هایی که با هوای گرم کار می‌کنند؛ همان‌طور که از نامشان مشخص است، بالون‌های مذکور را گاز هلیوم یا هیدروژن به کار می‌اندازد. البته به سبب برخی محدودیت‌ها و قابلیت فوق‌العاده بالای هیدروژن در مسابقات بالون‌سواری تقریباً از هیدروژن در هیچ جا استفاده نخواهد شد.

ویژگی های گاز هلیوم

گاز هلیوم با توجه به سبک تر بودن از سایر گازهای هوا بسیار حائر اهمیت است. با توجه به اینکه هیدروژن گازی سبک است ولی با توجه بها اشتعال زا بودن آن نمیتوان برای پر کردن بادکنک از از آن استفاده کرد.

گاز هلیوم از کجا تهیه کنیم

گاز هلیم گازی وارداتی است و به هیچ وجه در کشور عزیزمان تولید نمی شود به این دلیل که میزان درصد موجود این گاز در کره زمین در بعضی از مناطق جغرافیایی از جمله امریکا موجود می باشد. لذا این گاز در سیلندر های صنعتی به بازار عرضه می شود و تا حدی قیمت بالایی دارد.

گاز هلیم برای بادکنک را حتما از فروشگاه های معتبر خریداری کنید چرا که افراد سودجو ترکیبی از گاز هلیم با گاز های دیگر را به عنوان هلیم خالص بفروش می رسانند مانند (ترکیب گاز هیدروژن با هلیم) که خطراتی از قبیل انفجار و خفگی را به همراه دارد پس برای خرید گاز هلیم دقت لازم را به کار ببرید.

خرید بادکنک هلیمی

تعداد بادکنک مورد نیاز جشنتان با هر رنگی که مورد پسندتان هست را سفارش دهید و پر شده از گاز هلیم در منزل تحویل بگیرید.

بادکنک ها از جنس مکزیک ( درجه 1 ) برای پر شدن از گاز هلیوم  در نظر گرفته می شود و ماندگاری گاز درون بادکنک 4 الی 7 روز در شرایط ایده آل محیطی ضمانت می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید.

خرید کپسول گاز هلیم

با خرید کپسول یکبار مصرف گاز هلیم در هر جایی که هستید می توانید اقدام به پر کردن بادکنک هلیومی کنید. وزن تمام شده این کپسول همراه با بسته بندی 3 کیلوگرم است و گاز درون این کپسول هلیم خالص با گرید 5 می باشد. و ابعاد بسته بندی این کپسول 25*45 سانتی متر می باشد.

این کپسول 23-25 عدد بادکنک لاتکس “12 و یا 32-35 عدد بادکنک لاتکس “9 را پر می کند.

فروش گاز هلیوم برای بادکنک

کپسول گاز هلیوم ۵۰ لیتری ۲۰۰ بار فشار، قابل شارژ، گرید ۵ تعداد میانگین ۸۰۰ عدد بادکنک را پر می کند.
کپسول هلیوم ۲۰ لیتری ۱۲۰ بار فشار قابل شارژ گرید ۵ تعداد میانگین ۱۸۰ عدد بادکنک را پر می کند.
کپسول گاز هلیم ۱۰ لیتری ۱۲۰بار فشار قابل شارژ گرید ۵ تعداد میانگین ۹۰ عدد بادکنک را پر می کند.
کپسول هلیم ۵ لیتری ۱۲۰ بار فشار قابل شارژ گرید ۵ تعداد میانگین ۴۵ عدد بادکنک را پر می کند.

آزمایشی که می‌تواند منجر به پرواز یک بادکنک بدون هلیوم شود:

در این آزمایش می‌خواهیم یک بادکنک را به پرواز درآوریم؛ اما ازآنجایی‌که امکان آتش‌سوزی وجود دارد، باید آن را در فضای باز انجام داد. برای انجام این آزمایش به عینک آفتابی؛ دستکش و لباس آزمایشگاهی؛ به منظور حفاظت از خود احتیاج خواهید داشت.

کپسول هلیوم

کپسول هلیوم قابل شارژ یا اجاره ای

گاز هلیوم را درون کپسول های 10 ، 50 لیتری پر مصرف حمل و نقل می کنند. این کپسول ها قابل استفاده مجدد هستند. به اینصورت که مشتری پس از مصرف گاز درون کپسول، آنرا عودت داده و مبلغ سیلندر را پس می گیرد.

در واقع می توان این نوع کپسول ها را با نام اجاره ای یاد کرد.

گاز هلیوم بادکنکی

کپسول هلیوم یکبار مصرف

کپسول هلیوم یکبار مصرف در سایزهای کوچکتر می باشد. این کپسول ها پس از مصرف درون گاز قابل استفاده نبود و باید آنرا دور بیندازیم. از این رو از نظر اقتصادی و زیست محیطی بصرفه نمی باشد. ولی بعضی مشتریان برای راحتی و حمل و نقل آسان تر این نوع کسپول انتخاب می کنند.

گاز هلیوم

معمولا سایز کپسول یکبار مصرف هلیوم زیاد متغیر نیست. بر اساس تعداد پر کردن بادکنک فروخته میشود. به عنوان مثال 40 عددی، 50 عددی. تصاویر این محصول در سایت موجود است.

پرینت صفحه
021-66757125