گاز آمونیاک

خرید گاز آمونیاک
خرید گاز آمونیاک
                     

خرید گاز آمونیاک

       

تهران گاز یکی از برترین مراکز خرید و فروش انواع گاز های صنعتی به خصوص گاز آمونیاک در تهران و سطح کشور میباشد .گاز آمونیاک در انواع کپسول های ۴۰ و۵۰ لیتری و در گرید های آزمایشگاهی وصنعتی میباشد. مجموعه ابزار نامی دارای سابقه چندین دهه در زمینه شارژ گاز آمونیاک با گرید و خلوص متفاوت میباشد.با نتزل ترین قیمات و خالص ترین گاز های موجود در بازار ایران.

گاز آمونیاک در سیلندر هایی همچون کپسول گاز پروپان هستند، با این تفاوت که این دوگاز بایکدیگر متفاوت و نحوه استفاده مجزاست ولی از نظر اندازه تا حدودی به یکدیگر نزدیک می باشند.

گاز آمونیاک

گاز آمونیاک مهم‌ترین ترکیب هیدروژنه ازت است و در طبیعت از تجزیهٔ مواد آلی ازت دار بدست می‌آید. گاز آمونیاک گازی است بی رنگ، با مزهٔ فوق العاده تند و زننده که اشک‌آور و خفه کننده است. آمونیاک از هوا سبک تر بوده و به سهولت به مایع تبدیل می‌شود، درآب بسیار محلول بوده و در منفی ۷۷/۷ درجهٔ سانتیگراد منجمد و در منفی ۳۳/۳۴ درجهٔ سانتیگراد به جوش در می‌آید. وزن مخصوص محلول اشباع آمونیاک ۰/۸۸ گرم بر سانتیمتر مکعب است. گازآمونیاک قابل افروزش و حدود اشتعالش ۱۶-۲۵ درصد حجمی آمونیاک در هوا است.

رومی‌های باستان آمونیوم کلراید را به عنوان پول و سپرده استفاده می کردند. آنها سنگ آمونیوم را از مکانی به نام پرستشگاه ژوپیتر یا همان لیبی جدید جمع آوری می کردند. اما آمونیاک به شکل نمک آمونیاک نخستین بار توسط شیمیدانان جابرابن حیان (شیمیدان ایرانی) Geber در قرن ۸ شناخته شد.

کابردهای گاز آمونیاک

در قسمت زیر برخی از موارد کاربرد امونیاک را برای شما به اختصار قید کرده ایم:

  1. آمونیاک در تهیه کود هاى شیمیایى استفاده می شود.
  2. امونیاک در ساخت مواد منفجره استفاده می شود.
  3. آمونیاک در تولبد اسید سیتریک استفاده می شود.
  4. امونیاک در صنایع کاغذ سازی استفاده می شود.
  5. آمونیاک در صنایع نساجی استفاده فراوان دارد.
  6. امونیاک در ساخت مواد آتش زا مورد استفاده قرار میگیرد.
  7. آمونیاک در صنایع غذایی استفاده گسترده ای دارد.
  8. امونیاک در پالایش نفت استفاده می شود.
  9. گازامونیاک در صنایع چوب نیز کاربرد فراوان دارد.

آمونیاک گازی

چوب های گوگردی ( Sulfur sticks ) به منظور کشف نشتی های اندک در سیستم های منجمد سازی نوع صنعتی این ترکیب سوزانده می شوند . مقادیر بیشتر را می توان با گرم کردن نمک ها با یک قلیای سوزش آور یا با آهک خام کشف کرد ، به نحوی که بوی مشخص آمونیاک فورا ظاهر می شود . آمونیاک یک محرک است و با افزایش غلظت میزان سوزش آن افزایش پیدا می کند به نحوی که حد در معرض گذاری مجاز با آن 25 ppm است و بالای 500 ppm کشنده محسوب می شود

گاز آمونیاک در محلول

گاز آمونیاک و نمک های آمونیوم را می توان به سادگی ، در مقادیر بسیار اندک ، با اضافه کردن محلول نسلر کشف کرد که یک رنگ متمایز زرد رنگ در حضور حداقل مقدار آمونیاک یا نمک های آمونیوم ظاهر می شود . مقدار این ماده در نمک های آمونیوم را می توان از نظر کمی با تقطیر نمک ها با هیدروکسید پتاسیوم یا سدیم تخمین زد ، به نحوی که آمونیاک ظاهر شده در یک حجم مشخص از سولفوریک اسید استاندارد جذب شده و سپس مقدار بیش از حد اسید به صورت حجمی مشخص می شود ، یا این که این ماده ممکن است در اسید هیدروکلریک جذب شود و بنابراین کلرید آمونیوم رسوب شیمیایی در غالب آمونیوم هگزا کلرو پلاتینات ، (NH4)2PtCl6 ، را شکل دهد .

کاربرد آمونیاک

در فرایند تولید کودهای شیمیایی ازت دار کشاورزی و اسید نیتریک و سایر ترکیبات نیتروژنه و در ساخت مواد منفجره و در تکنولوژی حفاری و استخراج و انتقال گاز امونیاک کاربرد دارد. بیشترین استفاده از آمونیاک در تهیه کودهای شیمیایی بوده که بیش از نیمی از تولید جهانی آمونیاک را شامل می گردد و باقیمانده در سایر بخش های صنعتی و تهیه مواد دیگر به کار گرفته می شود.

مجموعه ابزار نامی (تهران گاز)پخش کننده وتامین کننده انواع آمونیاک در گرید های مختلف وحجم های گوناگون آماده ارائه به شما دوستان میباشد.

ابزار نامی (تهران گاز) یکی از برترین مراکز خرید و فروش انواع گاز های صنعتی به خصوص گاز آمونیاک در تهران و سطح کشور میباشد .گاز آمونیاک در انواع کپسول های ۴۰ و۵۰ لیتری و در گرید های آزمایشگاهی وصنعتی میباشد.

شارژ گاز آمونیاک

مجموعه ابزار نامی دارای سابقه چندین دهه در زمینه شارژ گاز آمونیاک با گرید و خلوص متفاوت میباشد.با نتزل ترین قیمت و خالص ترین گاز های موجود در بازار ایران.

پرینت صفحه
021-66757125