خرید گاز اکسیژن

خرید گاز اکسیژن
خرید گاز اکسیژن
                     

خرید گاز اکسیژن

       

گاز اکسیژن

گاز اکسیژن در سال 1771 از سوی داروساز سوئدی کارل ویلهلم شیله کشف شد، ولی این کشف خیلی سریع شناخته نشد و با اکتشاف مستقل جوزف پریستلی به طور گسترده تری شناخته شد، و از سوی آنتوان لورن لاووزیه در سال ۱۷۷۴ نامگذاری شد.
کلمه اکسیژن از دو واژه یونانی Oxus بمعنای اسید و Gennan به معنای تولید گرفته شده است ( البته اکسیژن اسم زیاد مناسبی برای گاز اکسیژن نیست چون خیلی از اسیدها اکسیژن ندارند ).
گاز اکسیژن ، گازی بی بو، بی رنگ، غیرسمی و خنثی است .
گاز اکسیژن در دما و فشار استاندارد به صورت گاز است
گاز اکسیژن عنصر مهم هوا است و از طریق عمل فتوسنتز گیاهان تولید شده و برای تنفس حیوانات لازم است.

کاربرد گاز های اکسیژن

گاز اکسیژن کاربردهای متنوعی دارد. در ادامه به بخشی از آن اشاره خواهیم کرد. بسیاری از واکنشهای اکسیداسیون در صنایع شیمایی به جای هوا از گاز اکسیژن استفاده میکنند تا از سرعت واکنش بالاتر، جداسازی آسانتر محصول، تولید بیشتر و یا اندازه کوچکتر تجهیزات بهره ببرند. گاز اکسیژن خلوص بالا برای تشکیل دی اکسید سیلیکون و اکسید فلزی استفاده میشود.
گاز اکسیژن بعنوان عامل اکسید کننده نیز مورد استفاده قرار میگیرد. گاز اکسیژن مخلوط با هلیوم یا دی اکسید کربن یا نیتروژن در احیای بیماران در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد. گاز اکسیژن در بعضی موارد برای بسته بندی مواد غذایی اصلاح شده بصورت خالص یا مخلوط با دی اکسید کربن یا نیتروژن استفاده میشود.
فرایند برش فلز با گاز اکسیژن
گاز اکسیژن علاوه بر جوش و برش کاربردهای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال مشعل های هیدروژن-اکسیژن در صنعت شیشه سازی جهت پرداخت با شعله استفاده می شود. در صنعت تعمیر اتومبیل جهت خلاص کردن پیچ های مسدود استفاده می شود. در صنعت تولید جواهر هم جهت جوشکاری آبی با استفاده از یک مشعل آبی (مشعل اکسی هیدروژن که تامین گاز آن به صورت درجا با الکترولیز آب تامین می شود) استفاده می شود. در محفظه های احتراق جهت احتراق مواد شیمیایی از آن استفاده می شود. در تصفیه آب فاضلاب ها هم استفاده می شود.

خرید گازاکسیژن

گاز اکسیژن معمولا در کپسول های 50،40،20،10 و5 لیتری و فشار 150 تا 200 بار به فروش می رسد.
گاز اکسیژن وارداتی وداخلی در حجم 50 لیتر و معمولا فشار 150الی200 بار به مشتریان عرضه می شود.
اکسیژن مایع معمولا در مخازنی که به فلاسک معروف است ( فلاسک های 2 تا 50 لیتری ) و تانک های بزرگ به فروش می رسد.
معمولا گاز اکسیژن در ایران در گرید صنعتی تولید می شود
شایان ذکر است گاز اکسیژن گرید5 (خلوص 99.999%) کاملا وارداتی می باشد.

جهت خرید گاز اکسیژن و جهت شارژ اکسیژن و اطلاع از قیمت ها با فروشگاه ابزار نامی (تهران گاز) ارتباط برقرار کنید.

خرید شارژ گاز اکسیژن

شارژ گاز اکسیژن تولید شده در ایران تا 9999% و برای اکسیژن مایع تا 99999% خالص می باشد. فشار شارژ سیلندرویا کپسول گاز اکسیژن 40 لیتری، حداکثر 150 بار معادل PSI 5554 و در سیلندر های و10و20و40و50 لیتری، حداکثر 200 بار معادل PSI 0444 می باشد. حجم سیلندرهای موجود جهت شارژ گاز اکسیژن به ترتیب: سیلندر 5 لیتری،سیلندر 10 لیتری،سیلندر20 لیتری،سیلندر 40 لیتری وسیلندر 50 لیتری می باشد.و دز گرید های مختلف
نکاتی که در خصوص گاز اکسیژن باید رعایت کنید
• گاز اکسیژن غیر آتشزا ست ولی باعث تسریع در سوختن مواد می شود.
• مخزن تحت فشار است و به هیچ وجه نباید سوراخ شود
• تخلیه سریع گاز ممکن است باعث یخ زدگی شود
• اکسیژن ممکن است باعث ناراحتی چشمی و پوستی شود
• تماس با اکسیژن مایع باعث سوختگی برودتی میشود
• برای استفاده سیلندر گاز اکسیژن باید حتما از تجهیزات تقلیل فشار استفاده شود و بعد از هر استفاده شیر حتما بسته شود و همچنین بعد از خالی شدن کپسول، مخازن نگهداری کپسول اکسیژن باید در مکانی خنک و همچنین دارای تهویه مناسب و بدور از هرگونه مواد قلیایی و اسیدی قرار گیرد.
• سیلندر ها حتما باید دارای کلاهک باشد و در محل خود ثابت گردد.
• ماکزیمم دمای محیط برای نگهداری سیلندر اکسیژن تحت فشار 52 درجه سانتیگراد می باشد.
• شارژ گاز اکسیژن تولید شده در ایران تا 99.9 و برای اکسیژن مایع تا 99.99 خالص می باشد.
• برای مصارف آزمایشگاهی و تخصصی بهتر است که از اکسیژن وارداتی با خلوص 99.999 استفاده شود.
• فشار شارژ سیلندر اکسیژن 40 لیتری 150 بار معادل 2250 PSI و در سیلندر های 50 لیتری فشار شارژ 200 بار معادل 3000 PSI می باشد.

تولید گازاکسیژن

گاز اکسیژن ، فراوانترین عنصر در پوسته کره زمین است و تخمینهایی که در این زمینه وجود دارد ، مقدار گاز اکسیژن را 46.7% ذکر می‌کنند.
گاز اکسیژن 87% اقیانوسها ( به‌صورت آب ) و 20% درصد جو زمین ( به‌صورت اکسیژن مولکولی O2 یا O3 ) را به خود اختصاص می‌دهد.

کاربرد ها ی گاز اکسیژن

گاز اکسیژن به عنوان اکساینده کاربرد بسیار زیادی داشته، و تنها فلوئور از آن الکترونگاتیوتر است. اکسیژن مایع به عنوان اکسید کننده در نیروی حرکتی موشکها استفاده می‌شود. از آنجا که این گاز برای تنفس ضروری است در پزشکی کاربرد دارد. گاهی اوقات کسانی که کوه نوردی می‌کنند یا در هواپیما پرواز می‌کنند، مخازن گاز اکسیژن همراه دارند (به عنوان هوا). گاز مهمانی‌ها و بزم‌های امروزی وجود دارد. در سده ۱۹ گاز اکسیژن معمولاً با اکسید نیترات ترکیب می‌شد که اثر تسکین دهنده دارد. گاز اکسیژن در جوشکاری و ساخت فولاد و همچنین متانول نیز کاربرد دارد.
گاز اکسیژن به عنوان یک ماده آرامش بخش سابقه کاربرد دارد که تا زمان حال نیز ادامه دارد و بارهای گاز اکسیژن در

مشخصات کپسول گاز اکسیژن

سیلندرهای گاز اکسیژن خلوص بالا ( گرید 4 و 5 ) دارای بدنه طوسی و گلوئی سفید می باشند در حالیکه سیلندرهای گاز اکسیژن صنعتی یکپارچه مشکی می باشند .
وشایان ذکر است گاز اکسیژن دارای شیر راست گرد می باشند .

قیمت گاز اکسیژن

قیمت گاز اکسیژن با توجه به گرید گاز اکسیژن (خلوص آن) و سایز کپسول اکسیژن همچنین فشار بار کاری شارژ شده درون کپسول متفاوت میباشد برای اطلاع از قیمت دقیق گاز اکسیژن با بخش فروش ابزار نامی(تهران گاز) تماس حاصل فرمایید.

نحوه خرید گاز اکسیژن

ابزار نامی(تهران گاز) گاز تولید کننده گاز اکسیژن و وارد کننده گاز اکسیژن گرید ۵ با خلوص (%۹۹٫۹۹۹) میباشد جهت خرید و سفارش گاز اکسیژن در کپسولهای ۵۰ لیتری ۴۰لیتری ۲۰ لیتری ۱۰ لیتری و ۵ لیتری با توجه به نیاز مصرفی خود با بخش فروش ابزار نامی تماس حاصل فرمایید.

پرینت صفحه
021-66757125