گاز پروپان

گاز پروپان
گاز پروپان
                     

گاز پروپان

       

پروپان بدلیل اینکه یک گاز وارداتی است در سیلندرهای 50 لیتری به فروش می رسد و چون فشار بالایی ندارد به صورت کیلوگرمی به مشتریان عرضه می شود. گاز پروپان معمولا با خلوص 99.995% گرید 4.5 ، 99.99% گرید 4 ، 99.95% گرید 3.5 ، 99.9% گرید 3 و 99.5% گرید 2.5 به فروش می رسد. گاز پروپان توسط مجموعه ابزار نامی با قیمت مناسب به فروش میرسد.

پروپان

شارژ گاز پروپان در سیلندر پروپان با توجه به حجم در خواستی انجام میشود. پروپان بهمراه تجهیزات مورد نیاز می توانید از مجموعه ما درخواست کنید. در صورت مشاوره در خصوص پروپان از متخصصان این مجموعه می توانید بهرهمند شوید و قبل از خرید در خصوص مصرف و قیمت اطلاعات کسب نمایید.

ابزار نامی (تهران گاز) تولید کننده و تامین کننده گاز های صنعتی و آزمایشگاهی با کیفیت بالا به صورت جزئی-کلی و همچنین تجهیزات و لوازم وابسته برای صنایع مختلف می باشد .ابزار نامی درتامین گازهای خالص ازقبیل گاز پروپان و گاز هلیوم فعال می باشد.

گاز پروپان

گاز پروپان (Propane)، یکی از ترکیبات هیدروکربنی است که سه اتم کربن دارد. پروپان گازی بی رنگ و بدون بو(به صورت مصنوعی بودار می شود). می باشد. گاز propane بصورت عادی در حالت گاز بوده و تحت فشار و برودت، برای حمل ساده‌تر به حالت مایع در می‌آید.پروپان معمولاً از محصولات چاه‌های نفت است. از اختلاط 10 تا 50 درصد از این گاز با گاز بوتان، گاز مایع حاصل می‌شود. محل نگهداری این گاز باید دارای تهویه مناسب باشد.

گاز پروپان تحت فشار می باشد و باید از لوازم تقلیل فشار(رگلاتور) استفاده کرد.این گاز به سیستم عصبی انسان آسیب می رساند. گازپروپان به شدت آتشزا بوده و باید از گرما و جرقه به دور باشد.دمای خود اشتعالی propane 450°C درجه سانتیگراد می باشد.تجزیه گاز پروپان منجر به تولید گاز co و دی اکسید کربن می شود.

اطلاعات بیشتر در خصوص گاز Propane

  1. گاز پروپان سومین عضو از خانواده ی آلکان هاست که از سه کربن تشکیل شده است و دارای فرمول شیمیائی C3H8 است.
  2. پروپان در حالت عادی به شکل گاز ولی قابل متراکم شدن به صورت مایع قابل حمل است.
  3. پروپان معمولاً از محصولات چاه‌های نفت است . از اختلاط ۱۰ تا ۵۰ درصد از این گاز با گاز بوتان ، گاز مایع حاصل می‌شود.
  4. پروپان بی رنگ و بی بو است و بسیار قابل اشتعال است . جهت ایمنی بیشتر در هنگام جابجائی پروپان مایع به آن اتیل مرکاپتان تزریق می شود که بوئی زندده شبیه به تخم مرغ گندیده دارد تا در صورت نشت پروپان به سرعت استنشاق شده و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  5. پروپان معمولا در دمای 43- درجه سانتی گراد از مایع به گاز تبدیل می شود ، به همین دلیل نگهداری و ذخیره سازی آن بسیارسهل تر از گاز طبیعی می باشد.
  6. پروپان یکی از ترکیبات هیدروکربنی است که سه اتم کربن دارد.
  7. پروپان بصورت عادی در حالت gas بوده و تحت فشار و برودت برای حمل ساده‌تر به حالت مایع در می‌آید.
  8. پروپان معمولاً از محصولات چاه‌های نفت است و درصورتیکه بین ۱۰ تا ۵۰ درصد با گاز بوتان ترکیب شود، گاز مایع حاصل می‌شود.
سیلندر پروپان

کاربردهای گاز پروپان

  1. استفاده از گاز پروپان بعنوان سوخت پاک در صنایع نظامی ، کشاورزی ، دامداری ، مرغداری ، کوره های سفال و آجرپزی ، کارخانه های تولید شیشه و سوخت اتومبیل
  2. استفاده از گازپروپان برای خشک کردن غلات
  3. استفاده از پروپان جهت پخت و پز
  4. استفاده از پروپان در انواع شناورها در دریا و سکوهای نفتی ، گازی و پروژه های دریائی و خشکی
  5. استفاده از پروپان در صنایع جوشکاری
  6. استفاده از پروپان در خوارک پتروشیمی ها جهت تولید محصولات با ارزش تر
  7. استفاده از پروپان در اسپر های مطبوع کننده هوا
  8. استفاده از پروپان در سیتم های تهویه مطبوع ( در این فرآیند پروپان با نام تجاری R-290 شناخته شده و به فروش می رسد )
  9. استفاده از پروپان در بالن های هوای گرم
  10. استفاده از پروپان در صنعت فیلم سازی ( جهت ایجاد صحنه های اکشن و انفجار )
  11. استفاده از پروپان در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی
  12. استفاده از پروپان در کابل سازی ها
  13. استفاده از پروپان در تولید و تست تجهیزات گرمایشی
  14. در صنایع مختلف پروپان مایع مصرف زیادی دارد از قبیل :

بیشتر بخوانید :

بهترین نوع سوخت پاک در صنایع نظامی ، کشاورزی ، دامداری ، مرغداری ، کوره های سفال و آجر پزی ، کارخانه های تولید شیشه ، سوخت اتوموبیل ، خشک کردن غلات ، استفاده به عنوان سوخت و انرژی برای پخت و پز، استفاده در انواع شناورها در دریا و سکو های نفتی ، گازی و پروژه های دریائی و خشکی، صنایع جوشکاری ، مصرف به عنوان خوراک پتروشیمی ها جهت تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر ، استفاده در با لنهای هوای گرم ، اسپری های مطبوع کننده هوای منزل و مکا نهای بسته ، به عنوان محرک چا شنی در تفنگها و اسلحه ها که از گلو له های پلاستیکی و مشقی استفاده می شود .

صنعت فیلم سازی در جهت فراهم نمودن صحنه های انفجار بجای مواد منفجره ، استفاده بجای چوب و ذغال در فضای باز و تفریگا حها و… در آمریکا در سال 2013 میلادی بیش از ده میلیون خانه از این نوع سوخت استفاده می کنند و بیش از دویست هزار و سیله نقلیه سواری نیز از پروپان مایع استفاده می نمایند ، و چهارصد هزار لیفتراک از این نوع سوخت درآمریکا استفاده می کند و در جهان بیش از چهارده میلیون خودرو سواری در همین سال از سوخت پروپان مایع استفاده کرده اند ، بیش از 21 میلیون وسیله نقلیه در کشور کا نادا از پروپان مایع به عنوان سوخت استفاده می کنند .

اطلاعات ایمنی گاز پروپان

پروپان گازی قابل اشتعال است و در صورتی که غلظت گاز اکسیژن در محیطی که پروپان وجود دارد، بالا باشد باعث انفجار می شود.

لذا در انبارش و نگهداری این سیلندرها می بایست نهایت دقت و توجه را داشت و به هیچ وجه نباید در کنار سیلندرهای اکسید کننده مثل اکسیژن یا گاز n2o ذخیره شود.

همچنین سیلندرها می بایست از گرما و جرقه به دور باشند و در حمل و نقل آن ها نهایت دقت و توجه به کار گرفته شود.

پروپان بر روی پوست تاثیری ندارد ولی گاز پروپان که تحت فشار زیاد به صورت مایع در آمده است میتواند باعث خارش پوست ، کرختی و بی حسی شود.

سایز کپسول پروپان

فروش گاز پروپان

پروپان بدلیل اینکه یک گاز وارداتی است در سیلندرهای 50 لیتری به فروش می رسد و چون فشار بالایی ندارد به صورت کیلوگرمی به مشتریان عرضه می شود. فروش گاز پروپان معمولا با خلوص 99.995% گرید 4.5 ، 99.99% گرید 4 ، 99.95% گرید 3.5 ، 99.9% گرید 3 و 99.5% گرید 2.5 به فروش می رسد.

سیلندر گاز پروپان بدلیل آتش زا و خطرناک بودن یکپارچه قرمز رنگ می باشند.

سیلندر پروپان بدلیل آتش زا بودن دارای شیر چپ گرد می باشد .

شیر کپسول پروپان معمولا DIN1 و یا BS4 می باشد.

محدودیت اشتعال پذیری گاز پروپان

مقادیر پایین و بالای اشتعال، پروپان است که باید در مخلوط پروپان و هوا موجود باشد.
این به این معنی است که بین 2.15٪ و 9.6٪ کل مخلوط پروپان و هوا باید پروپان باشد تا بتواند قابل احتراق باشد.

نقطه ی نقطه ی پروپان

کپسول propane

دمای فلاور پروپان -104 درجه سانتی گراد (-155.2 درجه فارنهایت) است.
این حداقل درجه حرارت است که در آن پروپان پس از احتراق، خودش را سوزاند.
در زیر این درجه حرارت، سوزاندن خود را متوقف خواهد کرد.
با این حال، اگر منبع ورودی مداوم وجود داشته باشد، آن را زیر -104 درجه سانتیگراد سوزاند.

پروپان سنگین تر از هوا است و در پایین ترین نقطه قرار می گیرد. اگر پروپان به هوا بیرون رانده شود، آن را با کوچکترین حرکت هوا کاهش می دهد. برعکس، اگر پروپان به یک ساختار مهر و موم شده، بدون حرکت هوا; پروپان بر روی زمین جمع شده و عمودی افزایش یابد، پروپان بیشتر در ساختار تخلیه می شود.

کپسول گاز پروپان

مجموعه تهران گاز در جهت فروش مخازن فعالیت بسیاری داشته است که یکی از آنان مخازن نگهداری پروپان می باشد. کپسول گاز پروپان در سایز های مختلف که که در بالا تصویر آن را قرار داده ایم به فروش میرسد.

کوچکترین کپسول های حاوی پروپان موجود در مجموعه تهران گاز در خصوص کپسول 11 کیلویی می باشد که مورد استفاده در خانه ، خودرو جهت استفاده در گاز LPG می باشد.

امروزه به دلیل مصرف بالای گاز برای جایگذین شدن آن به بنزین توانسته است فروش این محصول را افزایش دهد و متاسفانه از افزایش قیمت برخوردار شده است. قیمت کپسول گاز پروپان با توجه به شرایط موجود بودن و نبودن از قیمت های مختلفی در بازهای زمانی می توان دریافت کرد.

مجموعه تهران گاز در این زمینه بسیار فعال بوده و توانسته است قیمت این محصول را به صورت مناسب و طبق خرید خود ارائه نماید.

ما محصولات فراوانی از گازها را درون وبسایت خود معرفی نموده ایم که در این قسمت پیشنهاد می کنیم صفحه گاز نیتروژن که برای لاستیک خوردو خوب می باشد را مشاهده کنید.

پرینت صفحه
021-66757125