مسموم شدن با مونوکسید کربن در زمستان

مسموم شدن با مونوکسید کربن در زمستان
مسموم شدن با مونوکسید کربن در زمستان
                     

مسموم شدن با مونوکسید کربن در زمستان

       

در زمستان با ورود سرما ، مردم اقدام به قرار دادن وسایل گرمایشی از جمله بخاری نموده اند. مسموم شدن با مونوکسید کربن در زمستان یکی از روش های مرسوم در مرگ و میر این فصل ایران می باشد. که می توان به راحتی و با رعایت چند نکته از این اتفاق جلوگیری شود.

مسموم شدن با مونوکسید کربن در زمستان

در ایران به دلیل چهار فصل بودن ، مردم عزیز در زمان گرما از برداشتن بخاری های خود اقدام به بستن دودکش ها می نمایند. و در برخی موارد کلاهک موجود در پشت بام را خواهند برداشت تا مانع از گم شدن یا بردن باد شود.

در زمان سرما با نصب بخاری باید چند نکته را رعایت کنیم و تمام موارد را در زمان نیم ساعت بررسی کنیم تا مطمئن شویم گاز تولید شده در زمان گرما به خارج از خانه انتقال پیدا خواهد کرد.

این گاز تولید شده کشنده است و باعث تنگی نفس شده و مدت زمان طولانی آن موجب مرگ افراد واقع در منزل خواهد شد.

  1. ابتدا به بالای پشت بروید و از خالی بودن داخل دودکش و نبود لانه پرندگان اطمینان حاصل نمایید.
  2. T را به لوله کشی خود نصب کنید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  3. بخاری خود را نصب کنید و از شیلنگ گاز و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید که بعد از باز کردن گاز با اندکی کف مایع می توانید متوجه شوید که شیلنگ و شیر سالم می باشد یا خیر.
  4. لوله های بخاری رابط بین بخاری و خروجی را به درستی نصب کنید.
  5. به پشت بام بروید و دست خود را در خروجی قرار بدهید تا مطمئن شوید که گرمایی را احساس می کنید.

قسمت 5 مهمترین گزینه است ، در صورتی که گرمایی حس نکردید ، بخاری را خاموش کنید و درون لوله ای که از ساختمان به بیرون رفته است را چک کنید که خالی از زباله و سایر موارد باشد.

در صورتی که می خواهید از این گاز اطلاعات بیشتری کسب نمایید ، قادر هستید به صفحه ای که ایجاد نموده ایم مراجعه کنید ، برای اینکار روی گاز co کلیک کنید.

پرینت صفحه
021-66757125